[tekst autorstwo: Dmitry Radyshevsky] Według Kabały, Pinchasa Polonsky’ego (Pinchas Polonsky) i Apostoła Pawła Istnieje taki mit: o żydowskim niewolnictwie Prawa i chrześcijańskiej wolności w Łasce.
[Przesłanie żydowskiego teologa, skierowane pierwotnie do rosyjskojęzycznych słuchaczy, na tyle uniwersalne, że warte chyba przedstawienia szerzej. Krótka notka o autorze pod tekstem.] Napisany w 2019 roku pod tytułem „Świecka świętość”.
W Jom Trua/Rosz HaSzana czasami słyszy się życzenia: „Leszana towa tikatewu wetehatemu!”, co można przełożyć jako „Obyście byli zapisani (w Księdze Życia) i opieczętowani na dobry rok!”
Kilka zdań w oparciu o wykład mojego nauczyciela Borysa Minkovskiego (niech Wszechmogący obdarzy go dobrym zdrowiem i długim życiem). Widzę od czasu do czasu, że przewija się temat „niebiblijności” Rosz HaSzana
(Stenogram pokazowej Paschy opracowany wg. nauczania Michaela Zinna. Pokazowy Seder przeprowadzony był 14 kwietnia 2017 roku w Toruniu dla członków Zboru Zielonoświątkowego.)
[Tekst] pod okoliczność świeckiego święta [- Dnia Kobiet]. W Izraelu wśród świeckich mieszkańców ten dzień wspominany jest rzadko. A wśród wierzących nie wspomina się go w ogóle.
Kiedy urodził się Jezus? Wielu z nas poda datę 25 grudnia. Prawosławni podadzą nam termin o dwa tygodnie późniejszy: 7 stycznia. Jednak niewiele potrzeba wysiłku, aby znaleźć informacje o tym, że ani jeden ani drugi termin nie jest zbyt realny.
W 2013 r. raw Alexander Blend, po lekturze pism Chosrowa, biskupa Anczewacziku w Armenii, podzielił się przeczytanym fragmentem. Tekst napisany przeszło 1000 lat temu.
Treasures of the Bible by Henry Davenport Northrop, 1894 (Wikipedia) „Następnego dnia, gdy oni byli w drodze i zbliżali się do miasta, wszedł Piotr na dach, aby się pomodlić. Była mniej więcej szósta godzina. Odczuwał głód i chciał coś zjeść. Kiedy przygotowywano mu posiłek, wpadł w zachwycenie. Widzi niebo otwarte i jakiś spuszczający się przedmiot, [...]
Nauczanie wygłoszone w toruńskim zborze zielonoświątkowym 13 marca 2016 r. Temat prawie zapomniany w dzisiejszym chrześcijaństwie, w pierwszych wiekach był jednym z filarów nauczania i życia Kościoła.